Wednesday, October 13, 2010

Lepas 11 das tembakan, gagal merompak di Sura Gate

Oleh Mohd Zawawi Mat Ail
DUNGUN: Tindakan nekad seorang lelaki bersenjatakan pistol untuk merompak kedai emas Kwang Yao di Lot 3385, Tingkat bawah, Jalan Sura gate kira-kira jam 5.10 petang dengan melepas 11 das tembakan gagal apabila tembakannya itu gagal memecah kotak kaca pameran.

Seorang pekerja yang dikenali sebagai Jayana berkata, beliau dan tiga rakan sekerja tergamam apabila didatangi seorang lelaki yang mengacu pistol sambil menggertak mereka membuka kotak kaca pameran barang kemas.

Tidak engendahkan arahan perompak mereka menyelamatkan diri ke bahagian dalam kedai.

Suspek bertopeng yang berang mencuba memecahkan kotak kaca pameran dengan melepaskan tembakan namun gagal dan melarikan diri ke arah belakang bangunan kedai.

Seorang bapa yang enggan dikenali datang menjemput anak beliau yang bekerja di kedai barang kemas itu nyaris-nyaris melayang nyawa apabila diacu pistol dalam jarak kurang satu meter.

Timbalan Polis Dungun, DSP Ismail Abdullah, berkata melalui rakaman cctv dan siasatan dilakukan didapati suspek datang seorang ke kedai berjalan kaki dan melarikan diri ke bahagian belakang bangunan.

“Suspek melepas11 das tembakan untuk memecah kotak pameran kaca berdasarkan penemuan kelongsong yang bertaburan di atas lantas.

Caption:
7152: kelongsong bertaburan di lantai kedai mas di jalan sura gate yang cuba dirompak petang semalam