Sunday, November 21, 2010

Process-3 utama tenaga kerja penduduk tempatan

Oleh: Mohd Zawawi Mat Ail

PAKA:   Sememangnya penduduk Kampung Santong berasa bertuah kerana Syarikat Process-3 Services Solution Sdn Bhd iaitu sebuah syarikat penyelenggaraan bahan kimia industri petrokimia bertaraf antarabangsa yang membuka sebuah cawangan di Paka memberi keutamaan penduduk tempatan mendapat tempat di itu semenjak memulakan operasi 2 tahun lalu.

                Peka dengan tanggungjawab sosial kepada masyarakat Process-3 Services Solution Sdn Bhd buat kali ke tiga menganjurkan program komuniti Process-3 bersama Penduduk Santong  yang dihadiri lebih 500 penduduk kampung.
                Seramai 10 anak yatim, 10 Orang Kelainan Upaya (OKU), 15 warga emas, 30 kanak-kanak tabika serta 15 ibu tunggal menerima sumbanganyang disampaikan oleh Pengarah Syarikat Process-3 Sdn Bhd, Yaakub Puteh.
                Pengarah Rocess-3 Sdn Bhd, Yaakub Puteh, sudah menjadi keutamaan kepada syarikat Process-3 Services Solutin Sdn Bhd mengutamakan penduduk di kawasan sekitar setiap kali  cawangan mula beroperasi.
                Pengerusi JKKK, Kampung Santong, Shafie Salleh berkata polisi yang diamalkan syarikat ini wajar dicontohi syarikat-syarikat lain kerana ianya dapat mengurangkan masalah pengangguran di kalangan generasi muda.
                Process-3 dari semasa ke semasa menganjur program bagi mengeratkan hubungan dengan penduduk kampung yang diantaranya ialah jamuan Aidilfitri, bantuan kepada anak-anak yatim, ibu-ibu tunggal dan sebagainya.
                “Kita berharap hubungan dua hala yang terjalin dapat dipreratkan dengan adanya majlis seperti mana yang diadakan pada hari ini,” katanya
                Penduduk, Azmi Yusof, 50, berkata beliau yang merupakan penduduk Kampung Santong yang terawal diterima bekerja dengan syarikat Process-3 mengucapkan berbanyak terima kasih dan berasa bangga apabila ramai penduduk kampung khususnya generasi ke dua diberi keutamaan mendapat tempat di Process-3.
                Majlis yang diadakan serentak dengan jamuan hari raya bermula jam 8.00 malam berakhir jam 11 malam itu diserikan dengan persembahan silat seni tari helang dari pelajar sekolah menengah di sekitar Paka turut dihadiri Ahli Parliemn Dungun, Mathulidi Jusoh; ADUN Paka, Mohd Ariffin Abdullah, Ketua Polis Balai Polis PAka, Chif Inspektor Mahadi Husin serta pengerusi JKKK kampung dalam DUN Paka.

5851: Sebahgian penduduk Kampung Santong bergambar bersama Kakitangan Process-3 Services Solution Sdn Bhd di majlis komuniti bersama penduduk Santong serta sumbangan kepada Orang Kelainan Upaya (OKU)dan ibu tunggal
5880: 5878: 5877: Pengarah Syarikat Process-3 Services Solution, Yaakob Puteh menyampaikan sumbangan kepada anak-anak yatim Kampung Santong disaksikan Pengerusi JKKK Kampung Santong Shafie Salleh
5863: Majlis  penyampaian sumbangan anjuran  turut diserikan dengan persembahan Silat seni tari Helang oleh pelajar sekolah menengah sekitar Paka